In de zomervakantie van 2022 is de familie-doe-tentoonstelling Hallo Vermeer! te bezoeken in het Mauritshuis in Den Haag. Het Mauritshuis = huisvest een wereldberoemde collectie Nederlandse 17de-eeuwse schilderkunst. In 2022 is het 200 jaar geleden dat het Mauritshuis – ooit gebouwd als woonhuis voor graaf Johan Maurits van Nassau-Siegen – een museum werd. En dat wordt het hele jaar door gevierd met bijzondere tentoonstellingen. In Hallo Vermeer! treden kinderen vanaf 3 jaar in de voetsporen van de schilder Johannes Vermeer. Al kijkend en knutselend komen ze van alles over hem te weten. Welke verf gebruikte hij? Waarom noemen ze hem de ‘meester van het licht’? En wie was het meisje met de parel? Aan de hand van verschillende spellen en opdrachten leren de bezoekers waarom de schilderijen van Vermeer zo bijzonder zijn. Vervolgens worden de bezoekers aangemoedigd om een bezoek te brengen aan  de vaste collectie van het museum, waar zijn beroemdste schilderij hangt: Meisje met de parel.