Stichting Vrienden van het Schoutenhuis exploiteert Café 1640 in Alphen aan den Rijn waar mensen met een lichte beperking werken. Het bestuur van de stichting heeft als doel deze mensen een steuntje in de rug te geven. Dit doen zij door hen een werkplek te geven midden in de Alphense samenleving, iets wat voor hen zo belangrijk is…

Uw bestelling wordt geserveerd door het állerleukste team: enthousiaste medewerkers met een lichte beperking. Zij serveren met veel plezier én met hen heb je de meest gezellige en verrassende gesprekken. Gedreven vrijwilligers ondersteunen daar waar nodig. Een warm en uniek café, waar je goed eet én goed doet.

De stichting is in haar voortbestaan afhankelijk van bijdragen van sponsors en fondsen en spant zich op verschillende manieren in om bijdragen te verkrijgen. Stichting Retourschip heeft door een gift haar steentje daaraan bijgedragen, daar zijn wij en het team erg blij mee!