Dit zijn Subhash Jagajeni en zijn vrouw. Zij wonen in het dorp Sankh in de regio Jalihal in het zuidoosten van Maharashtra, een deelstaat van India. Het land rond hun huis is 6 acre groot, ongeveer 3 voetbalvelden. Subhash werkte jaren in de grote stad Pune, omdat hij door droogte en watergebrek op zijn land niet genoeg kon verdienen. Hij werd vanwege de coronasituatie ontslagen, kwam terug naar zijn dorp, en besloot weer boer te worden. Hij groef een waterput, maar eigenlijk wist hij verder niet veel van landbouw. Tot hij hoorde van het project Een Miljoen Bomen. Het projectteam van Yerala Projects Society (YPS) kwam bij hem thuis, en besloot na onderzoek hem toe te laten als deelnemer. Met de informatie en de hulp van YPS leerde hij hoe hij zijn gewassen moet verzorgen en hoe hij de opbrengsten kan gebruiken. Hij voelt zich ook weer thuis in het dorp, en hij is vol vertrouwen dat hij als boer zijn inkomen zal kunnen verdienen.

Stichting Jalihal ondersteunt samen met Wilde Ganzen al sinds 2018 het project Een Miljoen Bomen van YPS. YPS is een lokale NGO, die al 40 jaar bestaat, en sinds 2004 werkzaam is in de regio Jalihal. In voorgaande jaren zijn al 614.200 bomen en struiken geplant door ongeveer 3.000 deelnemers (boerengezinnen, alleenstaande vrouwen, lokale gemeenschappen). Net als Subhash en zijn vrouw zijn ze allemaal blij met de resultaten van hun nieuwe aanplant. Meer informatie: https://www.jalihal.nl/nl/trees.

Stichting Retourschip ondersteunt dit project om te zorgen dat er ook in 2022 en in 2023 nog 200.000 bomen kunnen worden geplant, zodat wat begon als een droom (plant een miljoen bomen) dan werkelijkheid is geworden.