Stichting Armoedefonds helpt kwetsbare ouderen die in Nederland in armoede leven. Financiƫle zorgen bij deze groep ouderen worden groter, terwijl ze tegelijkertijd door de coronacrisis minder sociale contacten en afleiding hebben. Iedereen heeft recht op 3x per dag een gezonde maaltijd, persoonlijke verzorging en middelen om zich tegen het virus te beschermen. Daarom helpt het Armoedefonds deze ouderen met een Boodschappenpas. Een pas waarmee landelijk letterlijk betaald kan worden voor levensmiddelen, verzorgingsproducten en hygiƫne producten. De pas zit in een zgn. Ouderenbox die daarnaast ook mondkapjes, desinfectiehandgel en enkele items om hen een hart onder de riem te steken, bevat.

Wie is Stichting Armoedefonds?

In 2013 is Stichting Armoedefonds gestart. Ons doel is het bestrijden en verzachten van armoede in Nederland. Stichting Armoedefonds ondersteunt lokale organisaties, financieel en door kennis(deling), die actief zijn op het gebied van armoedebestrijding of het verzachten van de gevolgen van armoede. Stichting Armoedefonds geeft geen rechtstreekse steun aan individuen. De lokale organisaties staan in direct contact met de mensen die hulp nodig hebben en zij kunnen hen identificeren. Zij kennen de lokale situatie en kunnen de best passende hulp bieden. Wij geloven in de kracht van deze lokale organisaties. Wel hebben we voor particulieren een wegwijzer naar hulp ingericht via www.hulpbijarmoede.nl.