Zorgboerderij Oliehoek  geeft dagbesteding aan jongvolwassenen met een verstandelijke beperking en/of psychiatrische stoornis. De cliënten komen 5 dagen per week met veel plezier naar de boerderij en helpen bij de dagelijkse werkzaamheden of doen kleine huishoudelijke taakjes als het schillen van appels voor de appeltaart.

Op de zorgboerderij krijgen cliënten zorg op maat en worden zij uitgedaagd om verder te groeien. Door de samenwerking met o.a. woonvormen voor ouderen, participeren cliënten in de maatschappij.  Cliënten voelen zich veelal gewaardeerd. Door dit alles groeit hun zelfvertrouwen en zelfbeeld, waardoor ze zich ook in privé situaties beter staande houden.

De Zorgboerderij heeft enkele malen een genereuze gift mogen ontvangen van de Stichting Retourship. Een van de mooiste projecten, die door Stichting Retourship werd ondersteunt, was onze tuinkamer. In deze tuinkamer kunnen cliënten zich terugtrekken, wanneer zij overprikkelt zijn of even moeten uitrusten. De cliënten maken met veel plezier gebruik van deze mooie tuinkamer.

Vorig jaar ontvingen wij voor alle cliënten nieuwe bedrijfsvesten. Op koude dagen gaan de werkzaamheden gewoon door en blijven de cliënten lekker warm.

Zorgboerderij Oliehoek is erg blij met alle hulp die zij van Stichting Retourship krijgen.